Pravidelné tělesné cvičení a deprese | Prameny zdraví

Pravidelné tělesné cvičení a deprese

Nemělo by vás překvapit, že tělesné cvičení pomáhá zvládat depresi. Pomáhá- li zlepšit spoustu tělesných funkcí, proč by nemělo zlepšit i duševní zdraví? Fyzická aktivita je vhodná nejen pro mysl sužovanou depresí. Rozsáhlá studie Národního institutu zdraví zkoumala 1900 zdravých jedinců.

Pravidelné tělesné cvičení a deprese

Rubrika: Pohyb | Typ článku: Poradna pro duševní zdraví

Ukázalo se, že ženy, které jsou aktivní pouze příležitostně nebo necvičí vůbec, mají v porovnání s těmi, které cvičí alespoň několikrát za týden, dvojnásobně vyšší pravděpodobnost dostat v průběhu osmi let velkou depresi.

Tělesný pohyb je nejen výbornou prevencí, ale zároveň i terapií. Kromě toho je užitečný také při léčbě dalších duševních nemocí, jako jsou stavy úzkosti, trvalá úzkost či panická porucha. Nové výzkumy ukazují, že pravidelné cvičení zmírňuje hluboký smutek stejně účinně jako antidepresiva.

Ukázka z knihy dr. Neila Nedleyho „Život bez deprese“, kterou lze objednat na adrese www.a-o.cz.

Počet přečtení: 2 730 Datum: 5. 5. 2009