Všechny články
Recepty
Strava
Vztahy
Zdraví
Životospráva
Další...
Nemoci

Zelené výhonky

Na jaře většina z nás postrádá dostatek čerstvé zeleniny. Můžeme si velmi snadno pomoci. Stačí si vypěstovat zdravé zelené výhonky. Na klíčení používáme semínka vojtěšky, řeřichy, rokety a ředkvičky. Tato semínka lze koupit v prodejnách zdravé výživy nebo v zahradnických potřebách.
Rubrika: Zelenina
|
Typ článku: Encyklopedie

Semínka vyséváme mělce do truhlíku s hlínou nebo je rozprostřeme do misek s vlhkou vatou. Semínka nesmí zaschnout, proto je každý den zaléváme. Během tří dnů vyklíčí. Výhonky necháme ještě dva dny vyrůst a potom je můžeme seřezávat.

Pokud chcete konzumovat celé klíčky, dejte semínka do sklenice a zalijte je studenou vodou. Druhý den vodu vylijte, semínka proplachujte třikrát denně vodou. Během dvou dnů vyklíčí a lze je použít.

Celou práci vám usnadní klíčící misky, které koupíte v prodejnách zdravé výživy.

Klíčit lze každý druh zvlášť nebo i jako směs. Řeřicha a ředkvička má ostřejší chuť. Roketa je příjemně pikantní. Vojtěška je trochu mdlá, ale obsahuje více provitamínu A než mrkev. Na pokrytí denní spotřeby stačí 85 gramů.

Veškeré výhonky nás zásobují vitamínem C, který na jaře tak potřebujeme. Zelené lístky jsou zdrojem chlorofylu. Ten se stará o čistotu v našem těle, vstřebává řadu toxických látek, působí hojivě na sliznici a tkáně. V zelených výhoncích je řada vitamínů, minerálních látek, stopových prvků, rostlinných hormonů, antioxydantů a dalších biologicky aktivních látek.

Výhonky se používají syrové, sušením ztrácí svoji pikantní chuť. Velmi dobře se hodí do salátů, pomazánek, na chléb, do hotových polévek nebo na ozdobu hlavních jídel.

Počet přečtení: 5023
Datum: 4. 3. 2007