Všechny články
Recepty
Strava
Vztahy
Zdraví
Životospráva
Další...
Nemoci

Zapékané brambory s celerem a rajčaty

1 konzerva (400 g) drcených rajčat, 2 stroužky česneku, 1 lžička tmavého třtinového cukru (není nutné, záleží na kyselosti rajčat), 1 lžíce provensálských bylin, mořská sůl, 8 středních brambor, 1 střední celer, extra panenský olivový olej, čerstvě mletý pepř
|
Typ článku: Recepty
Jogurtová zálivka: 200 g sójového jogurtu, 1 lžíce uzené papriky, 1 lžíce extra panenského olivového oleje, 1 utřený stroužek česneku, mořská sůl, hladkolistá petrželka nebo celerová nať na posypání

Do větší misky dáme drcená rajčata, utřený česnek, třtinový cukr, provensálské bylinky a sůl a vše dobře promícháme. Troubu předehřejeme na 180 oC.

Brambory a celer oloupeme a nakrájíme na silnější plátky. Do pekáče vymazaného olivovým olejem klademe střídavě vrstvu brambor, celeru a rajčatové omáčky tak, abychom vše zakončili vrstvou brambor. Každou vrstvu zeleniny osolíme a opepříme.

Zakápneme olivovým olejem, přikryjeme alobalem, vložíme do trouby a pečeme asi 1 hodinu, dokud brambory nezačnou měknout. Mezitím si připravíme jogurtovou zálivku – všechny suroviny vložíme do misky a důkladně je promícháme.

Pekáč vyjmeme z trouby, sundáme alobal, přelijeme jogurtovou zálivkou a bez přikrytí pečeme dalších 20 minut, až je vrchní kůrka zlatavá (v tuto chvíli můžeme zapnout troubu jen na pečení shora). Na talíři posypeme nasekanou petrželkou nebo celerovou natí.

Můj tip: Mezi jednotlivé vrstvy můžete přidat i kolečka cibule nebo nahrubo nastrouhané uzené tofu. Pokud nechcete používat sójový jogurt, namočte si kešu oříšky (ideálně přes noc, přibližně 100 g do 300 ml vody), přidejte sůl, lžíci hořčice, citronovou šťávu a rozmixujte na hladkou zálivku. Touto směsí pak brambory přelijte a zapečte.

Recepty pocházejí z Luštěninové kuchařky Petra Klímy. Knihu vydalo nakladatelství SmartPress.

Počet přečtení: 173
Datum: 4. 10. 2023