Vypracování svalů a posílení kostí | Prameny zdraví

Vypracování svalů a posílení kostí

Posilování – ať činkami, pružinami či s využíváním váhy vlastního těla – dokáže kromě tonizace svalů také:

Vypracování svalů a posílení kostí

Rubrika: Pohyb | Typ článku: Studie

 

  • Zvýšit hustotu kostí , a tak zredukovat riziko vzniku a komplikací osteoporózy.
  • Snížit riziko pádu – tím, že přispívá k lepší koordinaci pohybů a udržování rovnováhy.
  • Pomoci udržet přiměřenou tělesnou hmotnost, neboť svaly dokáží spálit více kalorií než tuk.
  • Přinést úlevu při chronických bolestech zad – tím, že dojde k posílení svalů, které podpírají páteř.
  • Ulehčit vykonávání každodenních úkolů, protože díky větší fyzické síle je člověk schopen větších výkonů.

Je dobré poradit se se svým lékařem o posilovacích cvicích, které jsou pro vás vhodné. Obecně se doporučuje začínat s lehkým zatížením a pomalými, kontrolovanými pohyby.

Mayo Clinic Health Letter

Počet přečtení: 5 258 Datum: 4. 4. 2007