Polévka z červené čočky | Prameny zdraví

Polévka z červené čočky

Seznam ingrediencí: 2 lžíce olivového oleje, 1 jarní cibulka, 200 g mrkve, 2 stroužky utřeného česneku, 30 g rajčatového protlaku bez cukru, 200 g krájených rajčat z konzervy, 1 litr zeleninového vývaru, 150 g červené čočky, 1 lžička sušeného tymiánu, sůl, pepř

Polévka z červené čočky

Rubrika: Polévky | Typ článku: Recepty

Postup přípravy: Na olivovém oleji osmahneme najemno nasekanou cibulku. Přidáme mrkev nakrájenou na kolečka a opékáme cca 5 minut. Do pánve přidáme utřený česnek a opékáme další 2 minuty. Přimícháme rajčatový protlak, rajčata a vše zalijeme vývarem.

Polévku přivedeme k varu a přisypeme červenou čočku společně s tymiánem. Vaříme do změknutí čočky, což trvá cca 25 minut. Polévku dochutíme solí a pepřem. TIP: Pokud máte rádi pálivé, můžete do polévky přidat i špetku sušeného chilli.

Příprava: 10 minut; tepelná úprava: 35 minut; obtížnost: střední; počet porcí: 4

Nutriční informace na 1 porci: 251 kcal, 11 g bílkovin, 34 g sacharidů, 8 g tuků

Tento recept najdete v kuchařce Jíme zdravě s Fitrecepty I. - https://fitrecepty.info/shop/kucharky/jime-zdrave-s-fitrecepty-1/.

O nás: Jsme parta mladých lidí se zájmem o zdravý životní styl a hlavně dobré jídlo. Vymýšlíme, vaříme a také fotíme zdravé, jednoduché a rychlé recepty pro širokou veřejnost. Provozujeme webové stránky https://fitrecepty.info/ a mobilní aplikaci Fitrecepty. Do dnešního dne jsme vydali čtyři tištěné kuchařky - Jíme zdravě s Fitrecepty I., Jíme zdravě s Fitrecepty II., Jíme zdravě ve městě i na venkově a Jíme zdravě po celý rok. V kuchařkách, na webových stránkách i v mobilní aplikaci myslíme také na vegetariány, vegany a bezlepkáře. Věříme, že jíst zdravě je zábava a navíc se člověk cítí mnohem lépe :-) Mnoho další inspirace mohou fanoušci zdravého stravování získat také na Facebooku Jíme zdravě nebo Instagramu @fitreceptyapp.

Počet přečtení: 107 Datum: 8. 3. 2020