Nakládaná sušená rajčata po našem | Prameny zdraví

Nakládaná sušená rajčata po našem

Sušená rajčata v oleji jsou velmi chutným doplňkem zdravé výživy, mají však jednu slabinu – tou je velký podíl oleje. Tak jsme se doma rozhodli udělat lehčí zajímavou variantu.

Nakládaná sušená rajčata po našem

Rubrika: Zeleninová jídla | Typ článku: Recepty

2 šálky sušených rajčat (do misky), 2 šálky horké vody (zalít), ½ čaj. lžičky soli (přidat)

Zamíchejte a nechte stát asi 1 hodinu. Potom vodu slijte.

1 šálek ochucené rajčatové šťávy (přidat k rajčatům), 3 stroužky česneku, 1 čaj. lžička bazalky, ½ čaj. lžičky provensálského koření, 2 pol. lžíce panenského olivového oleje

Všechno zamíchejte a nechejte stát asi 10 minut. Pak jsou rajčata připravena k užívání. Můžete je konzumovat s celozrnných chlebem s nakrájenou cibulí a jinou zeleninou. Stejně tak se po nakrájení hodí do zeleninových salátů nebo na obohacení a ozdobu zdravých jídel.

Pokud sušená rajčata nenakládáte do oleje, můžete je použít nakrájená do těsta na dalamánky a chleba, do sendvičů, k pečené zelenině, rozmixovaná pak do pomazánek a pesta.

Vědecké studie ukazují, že hojná konzumace rajčat a výrobků z nich chrání před některými druhy rakoviny. Ti, kteří konzumují největší množství lykopenu, který se nachází v rajčatech, a alfakarotenu, jenž se nachází v mrkvi, mají nižší riziko vzniku rakoviny plic. Nekuřáci, kteří „spořádali“ nejvíce karotenu, měli ve velké studii o 63 % nižší riziko rakoviny plic; působil tedy jako ochranný faktor. Kuřáci zase měli zdravotní účinek z lykopenu, ne však z dalších karotenoidů.

Z kuchařky Romana Uhrina 77 inspirací pro zdravý život. Vydal Vyšehrad společně s Prameny zdraví.

Počet přečtení: 552 Datum: 15. 6. 2018