Mírné fyzické zatížení pro zdraví nejlepší | Prameny zdraví

Mírné fyzické zatížení pro zdraví nejlepší

Celoživotní pravidelná fyzická aktivita poskytuje dobrou ochranu proti civilizačním nemocem a předčasnému úmrtí. Jak mnoho však cvičit? Výzkumníci v Londýně zhodnotili v roce 1978 zdravotní stav a úroveň tělesné aktivity u 7 000 mužů středního věku.

Mírné fyzické zatížení pro zdraví nejlepší

Rubrika: Pohyb | Typ článku: Studie

O čtrnáct let později tyto muže znovu vyšetřili. Zjistili, že v porovnání s muži, kteří cvičili málo nebo jenom příležitostně, měli fyzicky aktivní muži o 50% nižší riziko úmrtí. Překvapivé ale bylo, že prospěšný účinek byl nižší u mužů, jejichž fyzická aktivita spadala do kategorie „středně a velmi intenzivní“, v porovnání s muži, kteří cvičili pouze „s mírnou intenzitou“. Zdá se proto, že pravidelný mírně intenzivní pohyb - jako je např. chůze nebo jízda na kole - může být minimálně stejně efektivní pro prodloužení života jako věnování se intenzivnější pohybové aktivitě.

Lancet 351:1603,1998

Počet přečtení: 3 319 Datum: 1. 1. 1970