Jablko | Prameny zdraví

Jablko

Ono se řekne obyčejné jablko, ale na světě je jen málo plodů, které jablko předčí v jeho komplexním působení na organismus. Syrová jablka obsahují mnoho trávicích enzymů, které pomáhají trávení, šetří slinivku břišní obsahem látek podobných inzulínu, normalizují střevní mikroflóru. Jsou velmi vhodná pro diabetiky.

Jablko

Rubrika: Ovoce | Typ článku: Encyklopedie

Jablka jsou dobrým lékem proti zácpě a – spolu s macerovaným lněným semínkem, při hemeroidech. Jablka obsahují velmi málo tuku (0,4 g na 100 g) a jsou bez cholesterolu. Účinek jablek na cholesterol je takový, že ten nejprve po třech týdnech konzumace jablek stoupne, ale pak trvale klesne na podprůměrnou úroveň.

Poměrně vysoký obsah draslíku činí z jablek velmi vhodný lék na srdce. Také podporují odvodnění přebytečné vody z organismu, čímž se srdce méně namáhá. Vhodná je třídenní až týdenní jablečná kůra, která dokáže vyřešit i velmi vážné ledvinové problémy. Jablka jsou bohatým zdrojem vlákniny pektinu. Jedno jablko obsahuje až 5 g vlákniny. Evropané konzumují kolem 20 kg jablek ročně na 1 osobu. Hlavními dodavateli jablek jsou Francie, Itálie a Německo.

Malá zajímavost na konec: pravidelná konzumace jablek způsobuje, že aromatické látky, jež jsou v nich obsaženy, přecházejí do organismu a jsou vydechovány kůží a vlasy. To znamená, že kůže a vlasy jimi jemně voní. (Je zvláštní, že toto funguje pouze u vegetariánů a veganů, resp. všech, jejichž tělo není zahlceno zplodinami z masa.)

Počet přečtení: 7 554 Datum: 11. 11. 2007