Fejchoa | Prameny zdraví

Fejchoa

Fejchoa patří do stejné čeledi jako guava. Její dužina krémové nebo lososově růžové barvy je měkká a želatinová; chutí připomíná ananas. Střed plodu je plný malých semínek, která jsou natolik měkká, že se dají bez problémů konzumovat.

Fejchoa

Rubrika: Ovoce | Typ článku: Encyklopedie

Fejchoa obsahuje malé množství tuků a proteinů a větší procento sacharidů. Je bohatá na vitamin C (asi 20 mg/100 g), i když guavě se v tomto směru nevyrovná (184 mg/100 g). V nevelkém poměru se v ní nacházejí i vitaminy skupiny B a minerály.

Fejchoa patří mezi druhy ovoce, které jsou velmi bohaté na kyselinu listovou. Jelikož je to látka nezbytná pro krvetvorbu, může její nedostatek během těhotenství vést k anémii a k poruchám plodu.

Obsah stopového prvku jodu (100 µg/100 g) je vyšší než v ostatních druzích ovoce a jen o něco málo nižší než v mořských rybách (150 až 350 µg/100 g).

Fejchoa se doporučuje především v těhotenství kvůli vysokým dávkám kyseliny listové a jódu, které jsou v průběhu těhotenství velmi důležité; při strumě (nezánětlivé zvětšení štítné žlázy) způsobená hypotyroidismem (pokud je příčinou nedostatek jódu ve stravě); při zácpě pro její vysoký obsah rostlinné vlákniny.

Díky vysokému obsahu kyseliny listové a rostlinné vlákniny je fejchoa velmi vhodná pro těhotné ženy.

Před konzumací ji musíme oloupat. Některé druhy mohou být tvrdší, zejména ty, které nejsou zcela zralé. Fejchoa je vhodná k přípravě džusů, kompotů a džemů.

Dr. George D. Pamplona-Roger, z knihy „Encyklopedie léčivých potravin“. Vydalo nakladatelství Advent-Orion.

Počet přečtení: 5 524 Datum: 21. 1. 2009