Soustřeďte se na tzv. primární potraviny | Prameny zdraví

Soustřeďte se na tzv. primární potraviny

Jak vám může tento princip pomoci udržet si zdraví a mít svou váhu pod kontrolou? Primární potraviny jsou takové potraviny, které pocházejí ze zahrady nebo ze sadu: ovoce, obiloviny a zelenina.

Soustřeďte se na tzv. primární potraviny

Rubrika: Hubnutí a obezita | Typ článku: Poradna výživy

Tyto potraviny v přirozeném stavu obsahují málo kalorií. Omezení používání druhotných potravin znamená omezování potravin živočišného původu. Většina produktů živočišného původu obsahuje hodně tuku a je proto bohatá na kalorie.

Bylo prokázáno, že lidé mají dvojnásobný až dvaapůlnásobný sklon k obezitě, jsou-li zvyklí na stravu založenou na mase, než jsou-li vegetariáni. Jakákoliv potravina, která přináší velké množství kalorií v malém objemu způsobuje tendenci k přejídání. Maso obvykle obsahuje hodně tuku, a to i v případě, že se jedná o libové maso (a většina viditelného tuku byla odstraněna).

Prof. Dr. John Scharffenberg, emeritní profesor výživy, Loma Linda University

Počet přečtení: 2 951 Datum: 5. 3. 2009