Přecházím na zdravou stravu. Kolik soli mohu používat? | Prameny zdraví

Přecházím na zdravou stravu. Kolik soli mohu používat?

Pokud nemáte vysoký krevní tlak, netrpíte otoky, onemocněním ledvin a nemáte nemocné srdce - a jste současně zvyklí na slaná jídla, možná budete chtít používat na počátku svého přechodu ke zdravému jídelníčku určité množství soli. Chuť nových jídel vám tak bude bližší a pomůže vám to při překonávání prvního období změn.

Přecházím na zdravou stravu. Kolik soli mohu používat?

Rubrika: Výživová poradna | Typ článku: Poradna výživy

Nepoužívejte však větší množství než půl čajové lžičky soli (gram sodíku) denně. Pak postupně svůj příjem soli snižujte, jak si budete zvykat. Chcete-li dosáhnout maximálního účinku, solte pokrmy zlehka až na talíři, nikoliv během vaření.

Slaná chuť je jednou ze čtyř základních chutí, které rozeznává náš jazyk. Malé množství soli může většině lidí poskytnout chuťové potěšení - aniž by současně způsobilo nějakou škodu.

S využitím informací z knihy dr. Johna McDougalla „McDougallův plán". Vydala Společnost Prameny zdraví a OS Maranatha.

Počet přečtení: 2 806 Datum: 14. 5. 2012