Ovesné placky | Prameny zdraví

Ovesné placky

1 šálek hrubých ovesných vloček, 3 šálky zeleninového vývaru, 5 pol. lžic jemných ovesných vloček, 1 pol. lžíce pasty tahini, 1 čaj. lžička majoránky, 1 menší cibule, nadrobno nakrájená, 1 stroužek česneku, prolisovaný, 1 čaj. lžička sušené petrželové natě, ½ čaj. lžičky sušené bazalky, 1 a ½ čaj. lžičky mletého lněného semínka

Ovesné placky

Rubrika: Chléb, pečivo, placky | Typ článku: Recepty

Do vývaru vložíme hrubé ovesné vločky, cibuli, majoránku, petrželovou nať, bazalku a vaříme 10 minut. Přidáme jemné ovesné vločky a lněné semínko a vaříme asi 4 minuty, dokud směs nezhoustne. Odstavíme z ohně, přidáme tahini, špetku soli a česnek. Na vymaštěný plech tvoříme placičky, které pečeme v troubě 20 minut při teplotě 180 ˚C.

Poznámka kuchaře: Pokud připravujete tento recept pro dospělé, můžete přidat kostku nastrouhaného uzeného tofu, které dodá plackám výraznější chuť.

Poznámka lékaře: Ohrnuje vaše dítě na ovesnými vločkami nos? Toto jídlo zaručeně ocení. A když přidáte tofu, zvýšíte obsah kvalitních bílkovin a placky chuťově zjemníte. A má-li vaše Zuzanka sklon k zácpě, toto jídlo je pro ni jako stvořené. Je bohaté na vlákninu i na omega-3 mastné kyseliny.

Z knihy Hneď to bude, anjelik, kterou vydala Ambulance klinické výživy v roce 2011

Počet přečtení: 5 418 Datum: 22. 3. 2013