Čtyři cesty k udržení bdělé mysli | Prameny zdraví

Čtyři cesty k udržení bdělé mysli

Podle vědců se dá proti poklesu kognitivních funkcí a demenci ve stáří úspěšně bojovat.

Čtyři cesty k udržení bdělé mysli

Rubrika: Dlouhověkost | Typ článku: Poradna pro duševní zdraví

Lidé, kteří se věnují nějaké umělecké činnosti (kreslení, malování atp.), jsou např. vystaveni o 73 procent nižšímu riziku problémů s pamětí či myšlením. V jedné studii měli ti účastníci, kteří se věnovali ve středním a vyšším věku ručním pracím (pletení, háčkování, vyřezávání) o 45 procent nižší riziko kognitivních problémů později v životě.

Prospívá i stimulace spojená s využíváním počítače a internetu – ke spojení s dětmi, k vyhledávání receptů, k zaznamenávání svých vzpomínek z dětství a mládí. Aktivní užívání počítače i ve stáří souviselo se snížením rizika kognitivních problémů o 53 procent. A konečně – buďte společensky aktivní. Choďte na koncerty, cestujte s přítelkyní, navštěvujte knihovny – to snižovalo riziko kognitivního poškození o 55 procent.

Počet přečtení: 52 Datum: 16. 8. 2019