Chození s hůlkami – nordic walking | Prameny zdraví

Chození s hůlkami – nordic walking

Pokud rádi chodíte, pak je zde způsob, jak učinit tuto svoji aktivitu ještě zajímavější a fyzicky náročnější - nordic walking.

Chození s hůlkami – nordic walking

Rubrika: Pohyb | Typ článku: Rady lékaře

Nordic walking se trochu podobá jízdě na běžkách. Člověk udržuje základní rytmus, levá noha, pravá ruka (s hůlkou), pravá noha, levá ruka (s hůlkou). V čem spočívá tajemství účinnosti této aktivity?

Chozením s hůlkami:

Spálíte asi o čtyřicet procent více kalorií - to aspoň tvrdí vědci z Cooper Institute v Dallasu.

Si zvýšíte tepovou frekvenci více než při normální chůzi; dobrovolníci přitom uváděli, že měli subjektivní pocit, že se jedná o méně namáhavé cvičení.

Si posílíte i horní část těla - procvičíte svaly zad a ramen, trup i paže, současně to prospívá k posílení hustoty kostí horní části těla.

Můžete vyvinout vyšší rychlost. Přitom je ale zatížení na kolena a celé dolní končetiny nižší.

Hůlky na chození zakoupíte v nejbližším obchodě s vybavením do přírody. Prodavači vám radí poradí, jaký typ hůlek je pro vás nejlepší.

UC Berkeley Wellness Letter

Počet přečtení: 5 695 Datum: 5. 12. 2012