Poučení z krizového vývoje | Prameny zdraví

Poučení z krizového vývoje

Podle britské agentury Ecovia Intelligence zažívají obchodníci s biopotravinami, díky změnám v nákupním chování zákazníků způsobeným korona krizí, výrazné nárůsty prodejů biopotravin.

Poučení z krizového vývoje

Rubrika: BIO | Typ článku: Články

Nejvyšší růst tržeb hlásí online prodejci. Whole Foods Market, největší maloobchodník s přírodními a biopotravinami na světě, musel z důvodu nebývalé poptávky omezit počet svých online zákazníků. Ve Velké Británii vykázal specialista na bio bedýnky Abel & Cole 25% nárůst objednávek. Nourish Organic, indický internetový maloobchodník, zaznamenal nárůst prodeje o 30 procent.

Tradiční maloobchodníci profitují i z nouzových opatření zavedených vládami. Prodejny s biopotravinami a zdravými potravinami zůstaly v mnoha zemích otevřené – přitáhly nové zákazníky, zatímco stávající zákazníci utratili více. Ve Francii vykazují některé obchody s biopotravinami nárůst prodeje o více než 40 procent. Také v Německu vzrostly specializovaným bioprodejnám a velkoobchodům s biopotravinami obraty – o 20-30 procent. Největší nárůst byl zaznamenán u bioprodejen na farmách – farmářských prodejnách. Pozadu nezůstaly ani maloobchodní řetězce.

V České republice vypadá situace obdobně. Dle vyjádření dvou největších velkoobchodníků s biopotravinami se objemy obchodů v jarních měsících násobně zvýšily. „V době koronakrize stoupl obrat našeho e-shopu 3-4x oproti běžnému stavu. Největší zájem byl o trvanlivé výrobky typu luštěniny, rýže, vločky, kuskus – konkrétně o velká gastrobalení, pětikilové pytle“, říká Lubomíra Chlumská ze společnosti Country Life. Doplňuje ji Barbora Hernychová ze společnosti PROBIO: „V březnu jsme měli 100% nárůst objednávek na e-shopu. Nyní se poptávka ustálila. Mnoho lidí mělo více času na sebe, více řešili zdraví a výživu. A to je velmi příznivý celospolečenský jev. Překvapilo nás, že se významně zvedá prodej celozrnných výrobků. Věřím, že lidé důležitost kvalitního jídla začínají více chápat a těší nás, že chtějí jíst zdravěji. Největší zájem je o základní suroviny jako mouky, krupice, vločky, těstoviny, luštěniny, rýže.“

Ukazuje se, že COVID-19 zvyšuje povědomí spotřebitelů o vztahu mezi výživou a zdravím. Spotřebitelé kupují více bio a zdravých potravin, protože se snaží posílit svoji imunitu.

www.bio-info.cz

Počet přečtení: 134 Datum: 20. 6. 2022