Existuje nějaká ochrana před škodlivým působením přemíry tuků? | Prameny zdraví

Existuje nějaká ochrana před škodlivým působením přemíry tuků?

Nejdůležitější je omezit spotřebu tuků. Máslo, stejně jako margaríny (Rama, Perla, Flora, Ceres aj.), ale i sádlo či rostlinné oleje obsahují téměř 100 procent energie ve formě tuku. Maso, sýry, vejce a plnotučné mléko obsahují pak v průměru 50 až 80 procent energie ve formě tuku.

Existuje nějaká ochrana před škodlivým působením přemíry tuků?

Rubrika: Stravování | Typ článku: Poradna výživy

Dále potřebujeme výrazně zvýšit příjem vlákniny. Ovoce, zelenina, celozrnné výrobky a luštěniny získávají na popularitě. Protože tyto potraviny rostlinného původu obsahují hodně vlákniny, málo tuku a žádný cholesterol, představují ideální způsob stravování.

Naše kuchyně plná tuku nás doslova zabíjí. Dnes již víme, že mnozí díky tomu zbytečně umírají, někteří i relativně velmi brzo. A víme také, že tuto nepříznivou situaci lze změnit náhradou tuku za přirozené, nerafinované potraviny.

Taková strava vám pomůže předejít řadě civilizačních nemocí nebo se i vyléčit z ischemické choroby srdeční či dokonce cukrovky II. typu. Celkově se budete cítit zdravější, budete mít více energie!

Dr. Hans Diehl, M.P.H., zakladatel programu CHIP, odborník na zdravou výživu a životosprávu.

Počet přečtení: 2 197 Datum: 11. 8. 2009