Biopotraviny nejsou luxus a pro maminky je kvalitní výživa důležitá | Prameny zdraví

Biopotraviny nejsou luxus a pro maminky je kvalitní výživa důležitá

Výzkum agentury DEMA potvrdil, že většinu nákupu biopotravin obstará 12 procent Čechů. Ze zprávy vyplývá, že celkově mezi obyvateli České republiky staršími 18 let převažují ti, kteří projevují určitý zájem o biopotraviny a produkty ekologického hospodaření, nad lhostejnými.

Biopotraviny nejsou luxus a pro maminky je kvalitní výživa důležitá

Rubrika: BIO | Typ článku: Články

Největší část občanů (51 %) však získává poznatky a informace z uvedené oblasti nesystematicky - pouze občas si něco přečte nebo poslechne. Viditelně méně je těch, kteří sledují pozorně tuto tématiku v tisku, televizi, rozhlasu či knihách (8 %) nebo aktivně vyhledávají informace, účastní se různých akcí, zkoušejí nové produkty a podobně (4 %). Více než každý třetí občan vytěsňuje problematiku biopotravin zcela ze svého zájmu.

Z demografického hlediska se celkově zájemci o téma biopotravin rekrutují výrazně častěji z řad žen než mužů, z občanů středního než mladšího a seniorského věku, osob s maturitou nebo s vysokoškolským diplomem než těch, co mají nižší vzdělání. O tématiku biopotravin se zajímají více než dvě třetiny rodičů dětí předškolního nebo školního věku.

Výsledky průzkumu potvrdily obecně známá fakta: o biopotraviny se intenzivně zajímá, a tedy je pravidelně nakupuje minoritní část obyvatel České republiky. Velikost skupiny lze z tohoto a dalších průzkumů odhadnout na 8 až 12 procent obyvatel České republiky.

Jsou to srovnatelná data s kterýmkoli jiným trhem na světě, včetně těch nejvyspělejších. Rozdíl oproti nim je v Česku ten, že kupní síla této „přesvědčené" skupiny není tak velká, jako například v Rakousku, Německu či Velké Británii, kde jsou průměrné nákupy za biopotraviny výrazně vyšší.
Průzkum znovu vyvrací mýtus, že biopotraviny jsou luxusní zboží pro nejmovitější zákazníky. Naopak, o biopotraviny se zajímá více skupina s nižšími příjmy než skupina s vysokými příjmy.

A výsledek, že o biopotraviny se výrazně více zajímají ženy než muži, a především ženy - maminky dětí předškolního a školního věku, je jen potvrzením toho, co snad již pochopili i čeští výrobci a obchodníci: pro maminky je starost o zdraví svých potomků prioritou a proto se intenzivně snaží nabídnout jim to, co považují za nejlepší.

Výživa pro ně hraje významnou roli. Kupují většinou biopotraviny, jsou zaměřeni na zdravou výživu. Nenakupují na základě náhlého impulsu, ale intenzivně se informují a jsou prakticky jedinými kupujícími, kteří pečlivě čtou etikety.

Z informačního serveru http://www.bio-info.cz

Počet přečtení: 1 867 Datum: 16. 10. 2014