Všechny články
Recepty
Strava
Vztahy
Zdraví
Životospráva
Další...
Nemoci

Neměli bychom konzumovat pouze celozrnný chléb a bílý zcela vynechat?

Žádný chléb není úplně špatný. I ten bílý, nakypřený, je potravinou. A jde o potravinu, která obsahuje málo tuku a hodně škrobu. Některé druhy chlebů jsou ale zdravější než jiné.
|
Typ článku: Poradna výživy

Jeden krajíček bílého chleba obsahuje průměrně 0,25 gramu vlákniny, krajíček celozrnného chleba 2 gramy a některé druhy celozrnných chlebů z několika druhů obilovin mohou mít v jediném krajíčku až 3,5 gramu vlákniny. To znamená, že chceme-li získat stejné množství vlákniny jako z jednoho krajíčku celozrnného chleba, musíme sníst osm krajíčků bílého chleba. Z bílé mouky je mletím odstraněno čtyřiadvacet známých minerálů a vitamínů. Když se na přelomu století začaly vyskytovat choroby z výživového deficitu, který byl způsoben průmyslovým mletím, začal potravinářsky průmysl v některých zemích s „obohacovacím“ programem. Např. ve Spojených státech jsou některé vitamíny a minerály, které jsou mouce odebrány, znovu dodávány zpět – jde o thiamin, riboflavin, niacin a železo. V České republice se však bílá mouka neobohacuje.

Dr. Hans Diehl, M.P.H., zakladatel programu CHIP, odborník na zdravou výživu a životosprávu.

Počet přečtení: 3565
Datum: 13. 3. 2009