Imunita na nohou | Prameny zdraví

Imunita na nohou

Skončilo léto a od té doby jste téměř v jednom kuse nemocní? Trápí vás často angíny a chřipky? Jen se začne přechodné období a vy už trpíte při představách, že kolotoč infekcí dýchacích cest v rodině se skončí v lepším případě v březnu?

Imunita na nohou

Rubrika: Infekční nemoci | Typ článku: Články

Důvodem takových situací je, že imunitní systém, který má za úlohu chránit naše tělo před vstupem cizího „agresora" vyvolávajícího nemoc, nepracuje spolehlivě. Příčin může být samozřejmě více, ale nejčastěji je odolnost oslabená nesprávnou stravou a vyčerpávajícím způsobem života.

Na podzim a v zimě nejsme častěji nemocní z toho důvodu, že by bakterií a virů bylo okolo nás mnohem více než v létě. Skutečným důvodem je, že v zimě naše „ochranka" nemá dostatečnou výživu (vitaminy, minerály, stopové prvky, fytochemikálie) a na druhé straně je vyčerpaná (chlad a prudké změny teploty při přechodu do různých prostředí, nedostatek slunečního světla, nedostatek pohybu).

Dá se s tím něco udělat? Samozřejmě! Já vám na podporu imunity doporučuji osvědčený program: 1-2-3-4-5-start! Začněte právě teď - buďte kreativní a zařaďte nějak do jídelního lístku kromě ostatních potravin každý den aspoň:

1 stroužek česneku (účinné látky: allicín, selen)

2 citrusy (účinné látky: vitamin C, rutin, karotenoidy, limoneny, monoterpeny, flavonoidy, glukaráty, vláknina, draslík)

3 jablka (účinné látky: vitamin C, salicyláty, pigmenty, fenolové kyseliny, vláknina, draslík)

4 lžíce ovesných vloček (účinné látky: vitaminy skupiny B, železo, vláknina, hořčík, ligniny, fenolové kyseliny, fytoestrogeny)

5 ořechů (účinné látky: vitaminy E a A, nenasycené mastné kyseliny, arginin, kyselina elagová, vláknina, měď, železo, hořčík)

Start = šálek zeleniny (účinné látky: lykopen, luteiny a jiné karotenoidy, izotiokyanáty, indoly, flavonoidy, kyselina listová a jiné vitamíny, minerály, vláknina).

Zima teprve začala, tak to tento rok zkuste. Jedná se o chutnější, přirozenější a bezpečnější léčbu.

MUDr. Igor Bukovský

Počet přečtení: 2 715 Datum: 9. 12. 2013