Chci-li si zajistit ve stravě dostatek vlákniny, pomůže mi přidávat si do jídla otruby? | Prameny zdraví

Chci-li si zajistit ve stravě dostatek vlákniny, pomůže mi přidávat si do jídla otruby?

Přidávat si do jídla otruby je řešením pro špatně se stravující lidi. Většina z nás však nepotřebuje doplňovat jídelníček o sušenou vlákninu, vlákninové tablety nebo jiný drahý výživový doplněk.

Chci-li si zajistit ve stravě dostatek vlákniny, pomůže mi přidávat si do jídla otruby?

Rubrika: Výživová poradna | Typ článku: Poradna výživy

Museli byste sníst celé balení vlákninových tablet, kdybyste chtěli zkonzumovat stejné množství vlákniny, jaké obsahuje miska celozrnných cereálií s jahodami. Vláknina není něco, čím si můžete posypat řízek nebo volské oko a tím je prohlásit za zdravé.

Jídla s nízkým obsahem vlákniny jsou zdraví nebezpečná. Soustřeďte se proto na celozrnné cereálie a pečivo, čerstvé ovoce, zeleninu a dostatek luštěnin. To je ten nejzdravější, nejbezpečnější a nejlevnější zdroj vlákniny.

Dr. Hans Diehl, M.P.H., zakladatel programu CHIP, odborník na zdravou výživu a životosprávu.

Počet přečtení: 2 636 Datum: 5. 8. 2009