Všechny články
Recepty
Strava
Vztahy
Zdraví
Životospráva
Další...
Nemoci

Všichni vědí, že člověk potřebuje hodně bílkovin. Je otázka bílkovin skutečně tak důležitá?

Zkuste se zeptat kteréhokoliv 14letého kluka, čemu by dal přednost – zda by chtěl být hodně vysoký, anebo žít déle. Je velice pravděpodobné, že si vybere to první. Již v roce 1930 bylo na výzkumech s laboratorními zvířaty prokázáno, že strava obsahující velké množství bílkovin může podpořit růst a urychlit dospívání. Zároveň však i zkrátit průměrnou délku života.
Rubrika: Mýty a omyly
|
Typ článku: Poradna výživy

Fakt je, že v roce 1880 německý vědec Dr. Liebig dokázal, že svaly se skládají především z bílkovin. A jiný německý vědec, Dr. Karl Voit, pozoroval horníky v Mnichově a vypočítal, že tito silní, svalnatí muži konzumovali denně kolem 120 g bílkovin. Z toho pak usoudil, že toto musí být ideální denní příjem bílkovin. Představa o nutnosti konzumace velkého množství bílkovin je však mýtem, který naneštěstí přetrvává dodnes.

Z moderních vědeckých studií totiž vyplývá, že dospělým stačí pouze kolem 20 až 30 g bílkovin denně. Lidské tělo je neuvěřitelně efektivní v recyklování vlastních bílkovin. Nahrazena musí být pouze bílkovina, kterou organismus již nemůže získat zpět, jako např. vlasy, nehty, kůže a podobně.

Dr. Hans Diehl, M.P.H., zakladatel programu CHIP, odborník na zdravou výživu a životosprávu.

Počet přečtení: 3253
Datum: 9. 3. 2009