Přítelkyně krevního cukru | Prameny zdraví

Přítelkyně krevního cukru

Máte problémy s vysokou hladinou krevního cukru? Jezte vlákninu. Studie publikovaná v New England Journal of Medicine hlásí, že lidé s cukrovkou 2. typu, kteří konzumují stravu s vysokým obsahem vlákniny, mohou významně snížit svoji hladinu krevního cukru a inzulínu - až o 10 procent oproti těm, kteří jedí stravu s nízkým obsahem vlákniny.

Přítelkyně krevního cukru

Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Studie

Další výzkum ukázal, že strava bohatá na rafinované sacharidy více než zdvojnásobuje riziko onemocnění cukrovkou 2. typu.

Mezi dobré zdroje vlákniny patří jablka, hroznové víno, banány, broskve, zelené fazolky a řada dalších druhů ovoce a zeleniny.

Doporučená množství příjmu vlákniny pro lidi do padesátky: 25 gramů denně pro ženy, 38 gramů denně pro muže. A přes padesátku? Ženy by měly usilovat o 21 gramů vlákniny denně, muži o 30 gramů vlákniny denně.

Jeden šálek obilnin s obsahem otrub dodá 20 gramů. Šálek cizrny obsahuje 16 gramů. Devět gramů vlákniny se nachází ve velkém jablku nebo v jednom stonku vařené brokolice. Maso žádnou vlákninu neobsahuje.

American Diabetes Association

Počet přečtení: 2 939 Datum: 4. 8. 2011