Doporučení ohledně pohybu | Prameny zdraví

Doporučení ohledně pohybu

Americká diabetická společnost (ADA) nedávno vydala doporučení pro pacienty s cukrovkou II. typu. Pokud máte narušenou toleranci glukózy, vaším cílem by mělo být nejméně 150 minut (tedy 2,5 hodiny) středně náročné či intenzivní pohybové aktivity týdně.

Doporučení ohledně pohybu

Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Studie

 

Pokud si kladete za cíl kontrolu váhy i hladiny krevního cukru a snížení rizika kardiovaskulárních onemocnění, měli byste výše uvedenou dobu strávit aerobní aktivitou, při které vaše tepová frekvence vystoupí na 50 až 70 procent maximální hodnoty. Anebo byste se aspoň 90 minut týdně měli fyzicky namáhat na úrovni 70 procent maximální tepové frekvence.

Účinek aerobního cvičení (za dostatku kyslíku) na citlivost na inzulín přetrvává 24 až 72 hodin. Není proto dobré vynechat déle než dva dny po sobě bez toho, že byste své tělo pořádně rozhýbali. ADA radí: Pokud užíváte inzulín anebo léky, které stimulují endokrinní systém ke zvýšenému vylučování hormonů, pak si zkontrolujte svoji hladinu krevního cukru před cvičením, bezprostředně po jeho skončení a ještě několik hodin poté – tak zjistíte, jak vaše hladina glykémie reaguje na fyzickou aktivitu.

Maximální tepová frekvence (počet tepů za minutu) se obvykle předpokládá na úrovni 220 minus věk.

HealthNews

Počet přečtení: 2 342 Datum: 3. 11. 2009