Bezobalová metoda prodeje Miwa | Prameny zdraví

Bezobalová metoda prodeje Miwa

První dvě prodejny společnosti Country Life začnou v nejbližších měsících testovat projekt technologické společnosti Miwa, založený na prodeji potravin bez obalu.

Bezobalová metoda prodeje Miwa

Rubrika: Ekologie | Typ článku: Články

Country Life prodává již nyní potraviny bez obalu, jak od ekologických pěstitelů z tuzemska, tak ze zahraničí. Jedná se o trvanlivé produkty, jako jsou obiloviny, luštěniny, mouky, suché plody a různé směsi.

Po vyladění by se měly zásobníky Miwa šířit do dalších prodejen, v ideálním případě až do velkých obchodních řetězců. Základem technologie Miwa jsou kapsle – buď jedenáctilitrové, nebo šestilitrové – které výrobce plní moukou, čočkou, cereáliemi a dalším zbožím. Ty pak rotují mezi výrobcem a prodejnou, kde z nich zákazníci pomocí ventilu postupně vyprazdňují obsah. Kapsle je hned po opuštění výrobní linky opatřena čipem RFID, díky němuž je trvale napojena na informační systém. Její majitel si tak udržuje přehled, kde je a kolik v ní zbývá obsahu.

Společnost Miwa založil Petr Báča (do té doby se věnující tvorbě obalových řešení pro různé společnosti) před čtyřmi lety. Tehdy se v tuzemsku ještě o plastech tolik nemluvilo, firma přesto vyvíjela technologii, pobírala ceny a nyní se chystá uvést systém do praxe.

Do testování se zapojila také společnost PROBIO, která nejdříve začne do kapslí dávat omezený sortiment a postupně bude přidávat další produkty s tím, jak poroste počet odběratelů. Na rozdíl od dnešních bezobalových prodejen, kde se zákazníci vesměs obsluhují sami, počítají zakladatelé Miwy s tím, že kapsle bude obsluhovat personál prodejny.

Nejdůležitější otázkou zůstává, kam se systém Miwa po zhruba ročním plánovaném testování rozšíří. Zda jej přijmou kromě „testerů“, jako Country Life či PROBIO, další bezobalové prodejny, které už dnes v Česku fungují. Případně zda systém pronikne do velkých řetězců.

Jak uvádí Ondřej Charvát z tiskového oddělení Ministerstva životního prostředí, zatím je podíl bezobalového prodeje na českém trhu minimální.

Počet přečtení: 273 Datum: 26. 2. 2021