Rubrika: Osteoporóza  |  Typ článku: Studie  |  19.05.2011 00:00

Posílení kostí

Studie na Pennsylvania State University ukázala, že omega-3 mastné kyseliny z rostlinných zdrojů napomáhají tvorbě kostí a brání ztrátám kostní hmoty.

Dvacet tři dospělí účastníci studie dostávali tři různé jídelníčky s různými poměry omega-6 a omega-3 tuků. Skupina s nejnižším poměrem omega-6 ku omega-3 vykazovala podstatně nižší hodnoty biomarkerů ztrát kostní hmoty.

Dobrými zdroji omega-3 mastných kyselin jsou vlašské ořechy a mleté lněné semínko.

Good Medicine