Existují některé populace, které osteoporózou netrpí? Jaké je nejúčinnější opatření ke snížení jejího výskytu?
Rubrika: Osteoporóza | Typ článku: Rady lékaře | 16.11.2011 00:00 | Počet přečtení: 223
Africký kmen Bantu, jehož členové se živí rostlinnou stravou s nízkým obsahem bílkovin - přijímají denně 47 gramů bílkovin a 400 miligramů vápníku - osteoporózou v podstatě netrpí.
Jaké procento populace postihuje osteoporóza a čím je působena?
Rubrika: Osteoporóza | Typ článku: Rady lékaře | 14.11.2011 00:00 | Počet přečtení: 281
V bohatých zemích západního typu postihuje osteoporóza asi 25 procent žen starších pětašedesáti let - tou dobou, kdy je onemocnění diagnostikováno, bývá už zaznamenána ztráta 50 až 75 procent kostní hmoty.
Vitamín A způsobuje oslabení kostí
Rubrika: Osteoporóza | Typ článku: Články | 21.07.2011 00:00 | Počet přečtení: 485
Ve studii zveřejněné v časopise Annuals of Internal Medicine bylo zjištěno, že vitamín A, známý jako retinol, zvyšuje riziko zlomeniny krčku, která je důsledkem osteoporózy (Ann Intern Med 129:770, 1998).
Posílení kostí
Rubrika: Osteoporóza | Typ článku: Studie | 19.05.2011 00:00 | Počet přečtení: 657
Studie na Pennsylvania State University ukázala, že omega-3 mastné kyseliny z rostlinných zdrojů napomáhají tvorbě kostí a brání ztrátám kostní hmoty.
Čím méně vitamínu D, tím více osteoporózy
Rubrika: Osteoporóza | Typ článku: Rady lékaře | 03.05.2011 00:00 | Počet přečtení: 589
Studie na šedesáti starších ženách (přes sedmdesátku) ukázala, že ty z nich, které měly nejnižší příjem vitamínu D, měly největší řídnutí kostí (osteoporózu) a tedy největší riziko zlomeniny.
Mám první stádium odvápnění kostí a nechci užívat vápníkové tablety. Co bych měla jíst?
Rubrika: Osteoporóza | Typ článku: Poradna výživy | 15.10.2010 01:00 | Počet přečtení: 1782
Nejvíc vápníku je v pažitce, sezamovém semínku, máku, sóji, tofu, čínském zelí, růžičkové kapustě, nízkotučných mléčných výrobcích, brokolici, jenže osteoporóza není jen záležitostí nedostatku vápníku. Důležitá je fyzická aktivita, dostatek vitamínu D,...
Jak se nejlépe můžeme chránit před vznikem osteoporózy, před následnými zlomeninami?
Rubrika: Osteoporóza | Typ článku: Poradna výživy | 25.08.2010 01:00 | Počet přečtení: 766
Ať se to komu líbí či ne, nejméně zlomenin je tam, kde ve stravě je poměrně málo vápníku, tam, kde se mléko a mléčné výrobky jí v minimálním množství. V okamžiku, kdy jsme již postiženi těžkou osteoporózou nebo v době, kdy jsme již zlomeninou postiženi, však jako...
Jaká je prevence osteoporózy?
Rubrika: Osteoporóza | Typ článku: Poradna výživy | 21.08.2010 01:00 | Počet přečtení: 1056
Nemoci svalové a kosterní zaviňují asi jednu osminu veškeré pracovní neschopnosti a asi jednu šestinu až jednu pětinu veškeré invalidity. Největší zdravotní riziko představuje osteoporóza a její následky, zlomeniny kostí. Ty způsobují dlouhodobé upoutání na lůžko, u...
Mléko, vápník a zlomeniny
Rubrika: Osteoporóza | Typ článku: Studie | 16.02.2010 00:00 | Počet přečtení: 1212
Studie trvající dvanáct let a zkoumající 78 000 žen (ve věku 34-59 let), které nikdy neužívaly doplňky vápníku, zkoumala, zda vysoký příjem mléka a potravin bohatých na vápník během dospělosti dokáží snížit riziko zlomeniny v důsledku osteoporózy.
Konzumace bílkovin a zlomeniny u žen
Rubrika: Osteoporóza | Typ článku: Studie | 12.02.2010 00:00 | Počet přečtení: 619
Bílkoviny ve stravě zvyšují ztráty vápníku močí a jsou spojovány ve studiích po celém světě s vyšším rizikem zlomeniny krčku. Tento vztah však nebyl studován detailně. U 85 900 žen ve věku 35-59 let v Nurses' Health Study byl sledován po šest let příjem bílkovin a...
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba
05.02.2012 00:00 Rubrika: Dlouhověkost
04.02.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy