Nikdy není pozdě začít s prevencí cukrovky
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Studie | 02.02.2012 00:00 | Počet přečtení: 54
Cukrovka je jednou z nemocí, jejichž výskyt se v dnešním světě zvyšuje nejrychleji. Nejedná se pouze o nákladnou a vysilující nemoc, jde také o nemoc, na níž se umírá. Statistiky týkající se cukrovky jsou velmi pochmurné.
Američanům se daří držet pod kontrolou srdeční onemocnění, nikoliv však cukrovku
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Studie | 24.01.2012 00:00 | Počet přečtení: 70
Analýza několika tisíc amerických občanů ve věku 40 až 85 let ukázala, že mezi roky 1999 a 2006 se sice nezvýšil výskyt vysokého krevního tlaku, koronárního srdečního onemocnění a mrtvice, ale výskyt cukrovky se zvýšil, a to o 2 procenta. K významným zlepšením došlo v...
Jsou jednoduché cukry pro diabetika škodlivé?
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Poradna výživy | 16.01.2012 00:00 | Počet přečtení: 95
Jednoduché cukry nejsou jako zdroj kalorií pro diabetika tak škodlivé, jak se mnozí domnívají.
Diabetikům se u nás často doporučuje hlídat si množství sacharidů a cukru ve stravě. Souvisí cukrovka s tukem?
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Rady lékaře | 12.12.2011 00:00 | Počet přečtení: 298
Konzumace stravy s vysokým obsahem tuku přispívá k rozvoji cukrovky 2. typu a možná i hypoglykémie. Vysoká hladina tuků v krevním řečišti po jídle brání působení inzulinu a umožňuje hladině krevního cukru stoupnout na příliš vysokou hodnotu.
Obezita a cukrovka – spojují se v bocích
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Studie | 11.08.2011 00:00 | Počet přečtení: 528
Nová studie potvrdila roli obezity při vzniku cukrovky. Střediska pro prevenci a kontrolu nemocí shromáždila data z celonárodních průzkumů za roky 1997 až 2003, aby prozkoumala trendy diagnostikování cukrovky u dospělé populace.
Přítelkyně krevního cukru
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Studie | 04.08.2011 00:00 | Počet přečtení: 522
Máte problémy s vysokou hladinou krevního cukru? Jezte vlákninu. Studie publikovaná v New England Journal of Medicine hlásí, že lidé s cukrovkou 2. typu, kteří konzumují stravu s vysokým obsahem vlákniny, mohou významně snížit svoji hladinu krevního cukru a inzulínu - až o 10...
Nová dieta při cukrovce
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Články | 07.03.2011 00:00 | Počet přečtení: 3487
Starý přístup k cukrovce se soustředil na vyloučení rafinovaných cukrů a potravin, které se rozkládaly na cukry - tzn. chleba, ovoce atd. - ze stravy. V pozadí byl poznatek, že moč diabetika obsahuje cukr. Pokud však ze stravy vyloučíme všechny komplexní uhlohydráty, jediné,...
Je pravda, že vařené víno se skořicí je výborným lékem pro diabetiky?
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Poradna výživy | 03.12.2010 00:00 | Počet přečtení: 1069
Ano, ale bez toho vína! Skořice sama obsahuje látky, které podporují účinek inzulínu.
Juvenilní cukrovka a mléko
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Rady lékaře | 21.09.2010 01:00 | Počet přečtení: 805
Řada studií, a to jednak pokusů se zvířaty, jednak sledování postižení postižených dětí, vede k závěru, že těžké formy cukrovky, které vyžadují podávání inzulínu a které propukají obvykle již v dětství, tyto těžké formy cukrovky pravděpodobně vznikají...
Co by lidé měli jíst, aby zabránili vzniku diabetu (cukrovky) a co by měli jíst, jsou-li případně již nemocí postiženi?
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Poradna výživy | 17.09.2010 01:00 | Počet přečtení: 1325
V americkém časopisu pro epidemiologii (Am J Epidemiol, Vol. 134/1991, 590-603) se píše o rozsáhlé populační studii v USA v jižním Coloradu. Ukázalo se, že cukrovka častěji propukla u lidí, kteří měli ve stravě hodně tuku, u lidí, kteří měli ve stravě hodně bílkovin a u...
04.02.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy
03.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
02.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
02.02.2012 00:00 Rubrika: Mýty a omyly
01.02.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
01.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna