Doplňky vitamínů C a E mohou snížit odolnost vůči cukrovce a zrychlit stárnutí
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Studie | 07.02.2012 00:00 | Počet přečtení: 28
Víte o tom, že fyzická aktivita pomáhá udržet pod kontrolou cukrovku a inzulínovou rezistenci? Myslíte si, že pohyb spolu s užíváním doplňků přinese ještě lepší účinek?
Nikdy není pozdě začít s prevencí cukrovky
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Studie | 02.02.2012 00:00 | Počet přečtení: 95
Cukrovka je jednou z nemocí, jejichž výskyt se v dnešním světě zvyšuje nejrychleji. Nejedná se pouze o nákladnou a vysilující nemoc, jde také o nemoc, na níž se umírá. Statistiky týkající se cukrovky jsou velmi pochmurné.
Trocha chůze udrží rakovinu prsu v bezpečné vzdálenosti
Rubrika: Rakovina | Typ článku: Studie | 31.01.2012 00:00 | Počet přečtení: 78
Množí se studie, jejichž výsledky ukazují, že fyzická aktivita je dobrou prevencí rakoviny prsu. Studie na Cooperově klinice v texaském Dallasu zkoumala 14 811 žen ve věku od dvaceti do 83 let. Žádná z nich neměla za sebou onemocnění rakovinou prsu.
Američanům se daří držet pod kontrolou srdeční onemocnění, nikoliv však cukrovku
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Studie | 24.01.2012 00:00 | Počet přečtení: 78
Analýza několika tisíc amerických občanů ve věku 40 až 85 let ukázala, že mezi roky 1999 a 2006 se sice nezvýšil výskyt vysokého krevního tlaku, koronárního srdečního onemocnění a mrtvice, ale výskyt cukrovky se zvýšil, a to o 2 procenta. K významným zlepšením došlo v...
Sledování výše krevního tlaku v dospělosti důležité
Rubrika: Krevní tlak | Typ článku: Studie | 18.01.2012 00:00 | Počet přečtení: 127
Dr. Wolf s kolegy z Boston University School of Medicine shromáždili data od 3 761 účastníků Framingham Heart Study. Vědci zjistili, že skutečnost, že někdo má vysoký krevní tlak, zvyšuje riziko, že utrpí mozkovou mrtvici v následujících deseti letech.
Jsou jednoduché cukry pro diabetika škodlivé?
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Poradna výživy | 16.01.2012 00:00 | Počet přečtení: 101
Jednoduché cukry nejsou jako zdroj kalorií pro diabetika tak škodlivé, jak se mnozí domnívají.
Chcete-li si snížit riziko mrtvice, dejte se do pohybu a jezte spoustu ovoce a zeleniny
Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Studie | 08.01.2012 00:00 | Počet přečtení: 148
Relativně nenáročná a snadno dosažitelná opatření, jako je pravidelný pohyb a konzumace množství ovoce a zeleniny, dokážou snížit vaše riziko mozkové mrtvice.
Diabetikům se u nás často doporučuje hlídat si množství sacharidů a cukru ve stravě. Souvisí cukrovka s tukem?
Rubrika: Cukrovka | Typ článku: Rady lékaře | 12.12.2011 00:00 | Počet přečtení: 311
Konzumace stravy s vysokým obsahem tuku přispívá k rozvoji cukrovky 2. typu a možná i hypoglykémie. Vysoká hladina tuků v krevním řečišti po jídle brání působení inzulinu a umožňuje hladině krevního cukru stoupnout na příliš vysokou hodnotu.
Narušuje nadměrná konzumace tuků funkce imunitního systému?
Rubrika: Infekční nemoci | Typ článku: Rady lékaře | 09.12.2011 00:00 | Počet přečtení: 139
Tuky narušují funkci krevních buněk, které hrají roli v imunitním systému - lymfocytů, fagocytů a granulocytů - jejich úkolem je deaktivovat a ničit bakterie, viry, rakovinné buňky a další škodlivé látky.
Souvisí nadměrná konzumace tuků s výskytem rakoviny?
Rubrika: Rakovina | Typ článku: Rady lékaře | 07.12.2011 00:00 | Počet přečtení: 208
Všechny tuky (včetně za studena lisovaných rostlinných olejů) napomáhají růstu nádorů u zvířat. Studie ukazují, že totéž platí zřejmě i u lidí. Čím více tuku ve stravě, tím více rakovin prsu, tlustého střeva, ledvin, vaječníků, varlat, prostaty, dělohy a lymfomů...
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba
05.02.2012 00:00 Rubrika: Dlouhověkost
04.02.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy