Rubrika: Osteoporóza  |  Typ článku: Studie  |  09.12.2009 00:00

Omega-3 mastné kyseliny a kosti

Studie vypracovaná na Pennsylvania State University ukázala, že omega-3 mastné kyseliny z rostlinných zdrojů napomáhají tvorbě kostní hmoty a brání jejím ztrátám.

Dvacet tři dospělých účastníků studie konzumovalo tři rozličné typy diety lišící se poměrem omega-6 mastných kyselin ku omega-3 mastným kyselinám. Skupina, u které byl tento poměr nejnižší, vykazovala podstatně nižší hladiny biomarkeru užívaného jako indikátoru ztráty kostní hmoty.

Mezi výborné zdroje omega-3 mastných kyselin patří vlašské ořechy a pomleté lněné semínko.

Good Medicine

Produkty BIO e-shopu COUNTRY LIFE, o kterých se psalo v tomto článku: