Rubrika: Hubnutí a obezita | Typ článku: Studie | 26.05.2011 00:00
Celkem 74 lidí s nadváhou či obezitou se zúčastnilo studie, v jejímž rámci byli náhodně rozděleni na skupinu, která se podrobila šestnáctiměsíčnímu programu pohybové aktivity, a na skupinu, která do své životosprávy více pohybu nezařadila.
Vědci předpokládali, že lidé, kteří začnou v důsledku pohybové aktivity vyčerpávat své tělesné zásoby energie (budou tedy pálit cukry), budou mít tendenci doplňovat je ze stravy - v podobě zvýšeného příjmu uhlohydrátů. To se však nepotvrdilo. Jídelníček se nezměnil a zastoupení uhlohydrátů a tuků ve stravě zůstalo prakticky stejné jako na počátku studie u obou skupin - jak cvičící, tak necvičící.
Muži v aktivní skupině častěji ztráceli na váze (oproti mužům v druhé, pasivní skupině), zatímco ženy v aktivní skupině nepřibíraly, ale ani nehubly (přičemž ženy v kontrolní, pasivní skupině naopak přibíraly).
American Journal of Clinical Nutrition, November 2003
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 484
22.05.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
22.05.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
21.05.2012 00:00 Rubrika: Alergie
21.05.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba
20.05.2012 00:00 Rubrika: Infekční nemoci
19.05.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy