Rubrika: Sója, tofu | Typ článku: Studie | 30.01.2007 11:43
Japonská studie ukázala, že strava bohatá na sójové výrobky a rybí olej přináší prospěšné účinky pro zdraví. Ve studii, které se zúčastnilo skoro 30 000 Japonců, měli muži i ženy nižší riziko úmrtí, pokud jedli hodně sójových výrobků.
Omega-3 mastné kyseliny, které se nalézají v mase tučných ryb, jako je např. losos či makrela, byly rovněž dány do souvislosti se snížením úmrtnosti – to však platilo pouze pro ženy.
Početné předchozí studie již ukázaly, že rostlinné estrogeny, obsažené v sóji, brání rozvoji některých druhů rakoviny a snižují riziko srdečního onemocnění. Rybí olej je spojován se sníženým sklonem k zánětům, nižší srážlivostí krve a zlepšením hodnot cholesterolu.
American Journal of Epidemiology 2002;156:824-831
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 913
08.02.2012 00:00 Rubrika: Ekologie
08.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba