Rubrika: Sója, tofu  |  Typ článku: Studie  |  18.01.2004 11:43

Sója pomáhá srdci

Vědecký tým z Lékařské fakulty Wake Forest University v Severní Karolíně v nové studii zjistil, že ti lidé, kteří konzumovali sójové výrobky obsahující největší množství rostlinných estrogenů nebo isoflavonů, zaznamenali v pouhých devíti týdnech významné snížení hladiny LDL cholesterolu i hladiny celkového cholesterolu.

Čím více obsahovaly sójové produkty isoflavonů, tím byl účinek na snížení cholesterolu větší. U skupiny pacientů s nejvyšší počáteční hladinou LDL cholesterolu (vyšší než 4,2 mmol/l) bylo snížení největší. Při denním přísunu sójových výrobků s obsahem 62 mg isoflavonů u nich došlo ke snížení LDL cholesterolu o 10% a celkového cholesterolu o 9%.

Archives of Internal Medicine 1999;159:2070-2076

Produkty BIO e-shopu COUNTRY LIFE, o kterých se psalo v tomto článku: