Rubrika: Zdraví ženy | Typ článku: Studie | 03.03.2008 11:43
Studie zahrnující 110 žen ve věku od dvaceti do čtyřiceti let ukázala, že ženy, které své miminko kojí, ztrácejí po porodu váhu rychleji než ženy, které dávají svému dítěti umělou výživu.
„Nejenže se kojící maminky spíše dostávaly na hodnoty tělesné hmotnosti před započetím těhotenství, dařilo se jim to také rychleji,“ uvedla vedoucí studie Mary Fran Sowersová ze School of Public Health při University of Michigan. Na rozdíl od předchozích studií sledovali vědci velmi detailně ubývání matek na váze – dva týdny po porodu, ve čtvrtém a šestém měsíci, po roce a po osmnácti měsících. Dokonce i ženy, které kojily jen čtyři měsíce, shazovaly váhu úspěšněji než ženy, které vůbec nekojily.
American Journal of Clinical Nutrition 1997;1116-1124
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 683
22.05.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
22.05.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
21.05.2012 00:00 Rubrika: Alergie
21.05.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba
20.05.2012 00:00 Rubrika: Infekční nemoci
19.05.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy