Rubrika: Káva a kofein | Typ článku: Studie | 27.01.2010 00:00
Lidé, kteří konzumují kofein, mají vyšší riziko zvýšeného krevního tlaku, cítí se více stresováni a tvoří více stresových hormonů než ve dnech, kdy žádný kofein nepřijmou.
Účastníci nedávné studie vypracované na Duke University užívali buďto placebo anebo 500 mg kofeinu (dávka odpovídající asi čtyřem šálkům kávy) v podobě dvou tablet, z nichž druhá nebyla nikdy podána později než jednu hodinu po poledni. Nikdo z nich nikdy nevěděl, zda berou placebo či tabletu s kofeinem.
Vědci zjistili, že v těch dnech, kdy účastníci studie užívali kofein, měli o něco vyšší krevní tlak, v průměru o 32 procent vyšší hladinu stresového hormonu epinephrinu a vyšší hladinu stresu. Rovněž se ukázalo, že účinky kofeinu přetrvávaly v nezmenšené míře až do doby ukládání se ke spánku.
Psychosomatic Medicine
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 204
29.07.2010 01:00 Rubrika: Různé
27.07.2010 01:00 Rubrika: Voda
25.07.2010 01:00 Rubrika: Rakovina
23.07.2010 01:00 Rubrika: Výživová poradna
21.07.2010 01:00 Rubrika: Srdce a cévy
19.07.2010 01:00 Rubrika: Oleje a tuky