Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Studie | 23.02.2012 00:00
V minulosti se ukázalo, že DASH dieta, založená na konzumaci ovoce, zeleniny, nízkotučných mléčných výrobků a celozrnných obilovin, snižuje krevní tlak. Švédští vědci nyní ve velké studii na 36 tisících ženách zjistili, že ženy, které nejvěrněji sledovaly DASD dietu, měly o 37 % nižší riziko srdečního selhání oproti ženám, které ji dodržovaly nejméně.
Zajímavé je, že ženy s nejnižším rizikem srdečního selhání jedly podstatně více porcí ovoce denně (3,0 vs. 1,4), zeleniny (3,5 vs. 1,8) a celozrnných obilovin (5,1 vs. 3,3). Současně konzumovaly méně slazených limonád (0,1 vs. 0,4) a méně tmavého nebo konzervovaného masa (0,8 vs. 2,3).
Arch Intern Med 2009 May 11;169(9):851-7
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 230
18.05.2012 00:00 Rubrika: Alergie
17.05.2012 00:00 Rubrika: Pohyb
17.05.2012 00:00 Rubrika: Různé
16.05.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
16.05.2012 00:00 Rubrika: Srdce a cévy
15.05.2012 00:00 Rubrika: Závislosti