Chcete-li si snížit riziko mrtvice, dejte se do pohybu a jezte spoustu ovoce a zeleniny
Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Studie | 08.01.2012 00:00 | Počet přečtení: 135
Relativně nenáročná a snadno dosažitelná opatření, jako je pravidelný pohyb a konzumace množství ovoce a zeleniny, dokážou snížit vaše riziko mozkové mrtvice.
Jako prevence srdečních onemocnění se doporučují rostlinné oleje. Je to správné?
Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Poradna výživy | 03.08.2011 00:00 | Počet přečtení: 445
V naší stravě došlo k závažné změně, když se začaly výrazně preferovat polynenasycené rostlinné oleje. Již od roku 1942 však vědci zjišťují, že tuky, zvláště polynenasycené tuky, napomáhají rozvoji rakoviny u zvířat.
Operace bypassu jsou riskantní
Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Rady lékaře | 25.07.2011 00:00 | Počet přečtení: 531
Ukazuje se, že změna stravy a životního stylu je lepším způsobem léčby srdečních onemocnění. Jednak se tím vyhneme bolestem a nákladům, které s sebou operace přinášejí, a jednak - a to je zvlášť důležité připomenout - patnáctiprocentnímu (či vyššímu) riziku...
Mám jít na operaci bypassu. Dá se dělat ještě něco jiného?
Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Rady lékaře | 22.07.2011 00:00 | Počet přečtení: 525
Vědecký výzkum začíná poukazovat na neoddiskutovatelné výhody spojené se změnou stravy a životního stylu při léčbě srdečního onemocnění v porovnání s terapiemi, které se dnes běžně aplikují.
Ateroskleróza je léčitelnou chorobou
Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Rady lékaře | 20.07.2011 00:00 | Počet přečtení: 559
Pokusy na zvířatech rovněž poskytují důkazy o tom, že ateroskleróza je léčitelnou chorobou. Při studiích na zvířatech se ukázalo, že hladiny cholesterolu klesají při podávání nízkotučné stravy s nízkým obsahem cholesterolu, a byl pozorován ústup aterosklerózy.
Je ateroskleróza vratný proces?
Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Rady lékaře | 18.07.2011 00:00 | Počet přečtení: 491
Studie ukázaly, že aterosklerózu u člověka lze zvrátit, když po určitou dobu udržujeme nízkou hladinu krevního cholesterolu. Věk účastníků jedné studie vypracované na University of California se různil od devětadvaceti do pětašedesáti let. Ústup aterosklerózy se ukázal v...
Co je to ateroskleróza? Jak dochází k infarktu?
Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Rady lékaře | 08.07.2011 00:00 | Počet přečtení: 438
U zdravého člověka neobsahuje průsvit cévy prakticky žádné plaky a krev může cévou proudit bez problémů. Když jsou stěny cévy vystlány nadměrným množstvím plaků, říká se tomuto stavu „tvrdnutí cév" neboli ateroskleróza, přičemž může dojít až k tomu, že plak...
Královské fazole
Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Studie | 28.04.2011 00:00 | Počet přečtení: 757
Na fazole se často pohlíží jako na jídlo pro chudé. Když se na ně však podíváme z pohledu zdraví srdce a oběhového systému, pak se jedná o potravinu pro královskou rodinu. Pravidelná konzumace fazolí dokáže snížit cholesterol a riziko infarktu, má vliv i na hladinu...
Stres a typ A
Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Články | 11.04.2011 00:00 | Počet přečtení: 825
V průběhu posledních 40 let jsem se zájmem sledoval probíhající spor mezi zastánci stresu a zastánci vysokého příjmu tuků a cholesterolu jako příčin onemocnění věnčitých tepen a srdečních infarktů.
Patříte mezi ohrožený druh?
Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Rady lékaře | 31.03.2011 00:00 | Počet přečtení: 603
Metabolický syndrom je výskyt pěti úzce souvisejících rizikových faktorů kardiovaskulárních chorob.
04.02.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy
03.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
02.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
02.02.2012 00:00 Rubrika: Mýty a omyly
01.02.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
01.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna