Rubrika: Výživová poradna | Typ článku: Studie | 13.11.2004 11:43
Máslo nebo margarín? Tato otázka trápí některé konzumenty jedlých tuků, kterým bylo nejprve řečeno, že odpovědí je margarín, ale pak se dozvěděli, že margarín obsahuje tzv. transmastné kyseliny, které hladinu cholesterolu rovněž zvyšují.
Podle výsledků nového výzkumu se ukazuje, že určitým řešením by mohl být speciální margarín, který obsahuje podstatně méně transmastných kyselin. Během pětitýdenního sledování 46 rodin se zjistilo, že v těch rodinách, které používaly tento nový margarín, došlo k průměrnému snížení LDL („špatného“) cholesterolu o 11%.
The Journal of the American Medical Association 2000;284:2740-2747
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 2400
08.02.2012 00:00 Rubrika: Ekologie
08.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba