Rubrika: Cholesterol | Typ článku: Studie | 22.03.2004 11:43
Tradiční středozemní dieta, která obsahuje hojnost ovoce, zeleniny a olivového oleje, ale málo masa a mléčných výrobků, je známá svým účinkem na hladinu škodlivého cholesterolu. Španělští vědci nyní hlásí, že zařadíme-li do takového stravy vlašské ořechy, je snížení cholesterolu ještě výraznější.
Již v předešlých studiích se ukázalo, že vlašské ořechy, které jsou bohaté na polynesaturované tuky, snižují hladinu škodlivého LDL cholesterolu v krvi.
V nové studii ukázal dr. Zambon z Hospital Clinic Provincial v Barceloně, že zařazení osmi až jedenácti vlašských ořechů do denního jídelníčku přineslo po šesti týdnech 11% snížení LDL cholesterolu oproti snížení o 5% u kontrolní skupiny, která jedla touž středozemní dietu, ale bez vlašských ořechů.
Annals of Internal Medicine 2000;132:538-546
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 1906
Vlašské ořechy jádra 100 g BIO COUNTRY LIFE
Vlašské ořechy obsahují lecitin, fosfor a vitamin B6, které zlepšují duševní výkonnost...
Vlašské ořechy jádra 100 g COUNTRY LIFE
Vlašské ořechy obsahují lecitin, fosfor a vitamin B6, které zlepšují duševní výkonnost...
04.02.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy
03.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
02.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
02.02.2012 00:00 Rubrika: Mýty a omyly
01.02.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
01.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna