Rubrika: Rakovina  |  Typ článku: Studie  |  31.05.2003 13:43

Tuk a rakovina prostaty

Podle zprávy výzkumníků z Laval University v Quebec City v Kanadě může příliš mnoho saturovaného tuku ve stravě zhoršovat rakovinu prostaty u mužů. Omezení příjmu saturovaných tuků, což v praxi znamená omezení konzumace masa a mléčných výrobků, může podle této zprávy zpomalit postup tohoto druhu rakoviny.

Rakovina prostaty je po nezhoubné rakovině kůže druhým nejběžnějším druhem rakoviny u mužů,. Tato rakovina je diagnostikována v průběhu života asi u každého desátého muže. Téměř 80% nových případů se objevuje u mužů starších pětašedesáti let.

The Journal of Urology (1998;169:1271-1275)