Máte problémy s vysokou hladinou krevního cukru? Jezte vlákninu. Studie publikovaná v New England Journal of Medicine hlásí, že lidé s cukrovkou 2. typu, kteří konzumují stravu s vysokým obsahem vlákniny, mohou významně snížit svoji hladinu krevního cukru a inzulínu - až o 10 procent oproti těm, kteří jedí stravu s nízkým obsahem vlákniny.
Další výzkum ukázal, že strava bohatá na rafinované sacharidy více než zdvojnásobuje riziko onemocnění cukrovkou 2. typu.
Mezi dobré zdroje vlákniny patří jablka, hroznové víno, banány, broskve, zelené fazolky a řada dalších druhů ovoce a zeleniny.
Doporučená množství příjmu vlákniny pro lidi do padesátky: 25 gramů denně pro ženy, 38 gramů denně pro muže. A přes padesátku? Ženy by měly usilovat o 21 gramů vlákniny denně, muži o 30 gramů vlákniny denně.
Jeden šálek obilnin s obsahem otrub dodá 20 gramů. Šálek cizrny obsahuje 16 gramů. Devět gramů vlákniny se nachází ve velkém jablku nebo v jednom stonku vařené brokolice. Maso žádnou vlákninu neobsahuje.
American Diabetes Association
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 753
22.05.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
22.05.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
21.05.2012 00:00 Rubrika: Alergie
21.05.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba
20.05.2012 00:00 Rubrika: Infekční nemoci
19.05.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy