Rubrika: Cukrovka  |  Typ článku: Studie  |  09.11.2009 06:53

Pohanka možná pomáhá při cukrovce

U pokusných krys trpících cukrovkou, kterým byl podáván výtažek z pohanky, došlo ke snížení hladiny krevního cukru v krvi. Vědci se domnívají, že podobné účinky by mohlo přinést podávání pohanky i u člověka postiženého touto nemocí.

Podle dr. Carly G. Taylorové z University of Manitoba ve Winnipegu, která byla jednou z hlavních autorek studie, není pochyb o tom, že zdravá strava a životospráva jsou důležité jak pro prevenci, tak při onemocnění cukrovkou II. typu.

Výsledky studie naznačují, že pohanka zřejmě obsahuje určité chemické látky, které snižují po jídle hladinu krevního cukru. Jednou z těchto látek může být chiro-inositol, který se v pohance vyskytuje v relativně vysokém množství.

Vědci požádali o grant, aby mohli pohanku a její účinky na zdraví dále studovat – tentokrát již přímo u diabetiků.

Journal of Agriculture and Food Chemistry, Dec 3, 2003

Produkty BIO e-shopu COUNTRY LIFE, o kterých se psalo v tomto článku: