Rubrika: Osteoporóza | Typ článku: Studie | 16.02.2010 00:00
Studie trvající dvanáct let a zkoumající 78 000 žen (ve věku 34-59 let), které nikdy neužívaly doplňky vápníku, zkoumala, zda vysoký příjem mléka a potravin bohatých na vápník během dospělosti dokáží snížit riziko zlomeniny v důsledku osteoporózy.
Nebylo zjištěno, že by vysoký příjem mléka a vápníku ze stravy snižoval výskyt zlomenin. Ženy, které pily denně dvě či více sklenic mléka, měly relativní riziko zlomeniny krčku (a zlomeniny předloktí) 1,45 (resp. 1,05) v porovnání s ženami, které pily méně než jednu sklenici mléka týdně (tedy o 45 % a o 5 % vyšší riziko).
Podobně ani vyšší příjem vápníku ze stravy nebyl spojen se snížením rizika zlomeniny krčku či předloktí. Ve skutečnosti se ukázalo, že u žen s vyšším příjmem vápníku bylo riziko zlomenin krčku vyšší.
Am J Publ Health 1997; 87:992-97
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 1403
22.05.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
22.05.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
21.05.2012 00:00 Rubrika: Alergie
21.05.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba
20.05.2012 00:00 Rubrika: Infekční nemoci
19.05.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy