Rubrika: Rakovina  |  Typ článku: Studie  |  03.04.2010 01:00

Jablko denně znovu na talíři

Studie na 3 878 obyvatelích Anglie a Skotska (jak venkovská, tak městská populace) probíhající šedesát let zjistila, že ty sledované osoby, které jako děti zkonzumovaly více ovoce, měly později v životě nižší riziko onemocnění rakovinou.

Počáteční sledování proběhlo v předválečné Velké Británii ve třicátých letech. Předmětem zkoumání byl příjem vitamínu C, vitamínu E a betakaroténu. Ti, kteří jedli jako děti nejvíce ovoce, měli v porovnání s těmi, kteří jej jedli nejméně, o 38 procent nižší riziko onemocnění rakovinou v dospělosti.

Good Medicine