Ženy, které si občas dopřejí hrst mandlí nebo vlašských ořechů, případně porci arašídového másla, mohou mít nižší riziko onemocnění cukrovkou II. typu než ženy, které ořechy konzumují velmi zřídka, k takovým poznatkům dospěli výzkumníci z Harvardské univerzity.
Ženy, které za týden snědly asi 140 gramů ořechů, měly riziko vzniku cukrovky o 27 % nižší než ženy, které ořechy skoro nikdy nejedly.
Vědci vzhledem k poměrně vysokému obsahu tuků v ořechách a tedy i jejich poměrně vysoké kalorické hodnotě doporučují, aby se ořechy jedly místo některých druhů masa či výrobků z bílé mouky, resp. rafinovaných sacharidů – aby se kalorická hodnota stravy díky jejich konzumaci nezvyšovala.
Studie zahrnovala 84 000 zdravotních sester, které vyplnily během šestnácti let jejího trvání několik dotazníků týkajících se jejich jídelníčku. Na začátku studie (kdy bylo účastnicím studie mezi 34 a 59 lety) žádná z těchto žen netrpěla cukrovkou, srdečním onemocněním ani rakovinou.
Journal of the American Medical Association 2002;288:2554-2560
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 1199
Mandle 100 g BIO COUNTRY LIFE
Mandle jsou jedním z nejbohatších rostlinných zdrojů fosforu. Obsahují významné...
Vlašské ořechy jádra 100 g COUNTRY LIFE
Vlašské ořechy obsahují lecitin, fosfor a vitamin B6, které zlepšují duševní výkonnost...
Krém arašídový jemný 350 g BIO JORI
Lahodná bezlepková pomazánka připravená pouze z čerstvě pražených arašídů a...
Krém arašídový s kousky 350 g BIO HORIZON
Lahodná bezlepková a křupavá pomazánka připravená pouze z čerstvě pražených...
04.02.2012 00:00 Rubrika: Lidé a vztahy
03.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
02.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
02.02.2012 00:00 Rubrika: Mýty a omyly
01.02.2012 00:00 Rubrika: Náš mozek
01.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna