Rubrika: Další nemoci | Typ článku: Studie | 28.09.2003 13:43
Jedna porce celozrnných obilnin denně dokáže snížit riziko úmrtí na rakovinu, kardiovaskulární nemoci i na další chronická onemocnění.
Velká studie na 38 740 amerických ženách ve věku 55-69 let ukázala, že „ženy s vyšším příjmem (celozrnných potravin) měly zdravější životní styl a ... méně trpěly nemocemi,“ píše dr. Jacobs se svými kolegy z University of Minnesota v Minneapolisu.
Ze závěrů studie výzkumníci odhadují, že každodenní konzumace celozrnných potravin snížila úmrtnost u těchto starších žen asi o 15%. V USA se podílejí celozrnné obiloviny jen na 1% celkového denního příjmu energie, zatímco rafinované obiloviny se podílejí na krytí energetické spotřeby z více než 20%.
American Journal of Public Health 1999;89:322-329
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 876
08.02.2012 00:00 Rubrika: Ekologie
08.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
07.02.2012 00:00 Rubrika: Cukrovka
07.02.2012 00:00 Rubrika: Vitamíny a minerály
06.02.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
06.02.2012 00:00 Rubrika: Přírodní léčba