Hledáte cesty, jak pomoci životnímu prostředí? Vědci z University of Chicago říkají, že konzumování čistě rostlinné stravy přináší planetě větší prospěšný účinek než řízení hybridního automobilu.
Poté, co vědci vzali v úvahu vliv spotřeby fosilních paliv, jež jsou potřebná na výrobu a zpracování potravy pro hospodářská zvířata, a důsledky vylučování metanu a oxidu dusíku, k nimž dochází v důsledku moderních chovů dobytka a zacházení s jejich odpadem, dospěli k závěru, že když při nakupování v supermarketu vynecháme oddělení masných výrobků, ušetříme tak životní prostředí většího množství škodlivých látek než když zasedneme za volant nejmodernějšího automobilu na hybridní pohon.
Naše typická strava - asi 28 procent potravin je živočišného původu - vyprodukuje podle vědců skoro o 1,5 metrických tun oxidu dusičitého (karbon dioxid) více na osobu a rok než u čistě rostlinné stravy obsahující stejné množství kalorií.
Rozdíl mezi ročními emisemi při řízení normálního automobilu a auta na hybridní pohon, které jezdí na dobíjitelnou baterii a na plyn, je přitom pouze něco málo přes jednu metrickou tunu.
New Scientist Magazine
Zdroj: Magazín zdraví
Počet přečtení: 534
18.05.2012 00:00 Rubrika: Alergie
17.05.2012 00:00 Rubrika: Pohyb
17.05.2012 00:00 Rubrika: Různé
16.05.2012 00:00 Rubrika: Výživová poradna
16.05.2012 00:00 Rubrika: Srdce a cévy
15.05.2012 00:00 Rubrika: Závislosti