Pohanka | Prameny zdraví

Pohanka

Použití, kromě přílohy, je stejné jako u rýže a ostatních přílohových obilovin – jako základ zdravých pomazánek, karbanátků, sekaných, pohankových jídel se zeleninou a sójovými výrobky. Při výrobě mletých výrobků z pohanky je třeba vědět, že pohanka lepí méně než ostatní obiloviny, proto je dobré ji kombinovat s výrobky s vyšším obsahem škrobu (ovesné vločky apod.).

Pohanka

Rubrika: Obilniny | Typ článku: Rady lékaře

pohanka celá loupaná 1 š (1 š = 2 dl), voda 2 š, sůl 1 čl, cibule menší 1 ks, olej slunečnicový 1 pl, bobkový list 1–2 ks

Pohanku propereme v horké vodě a necháme na sítku okapat. Potom ji na pánvi na sucho opražíme, až je pohanka horká. Zalijeme vařící vodou, osolíme, přidáme oloupanou celou cibuli, olej a bobkový list a pod pokličkou dusíme na mírnějším plamenu asi 15–20 minut. Po chvíli stání pod pokličkou ji opatrně rozmícháme vidličkou. Pohanka musí být sypká a měkká.

Z knihy Romana a Halyny Uhrinových „Nevařte podle kuchařek“ (vydal Advent-Orion), kterou lze objednat na adrese www.a-o.cz.

Počet přečtení: 4 377 Datum: 22. 3. 2010