Párkrát se mi stalo, že jsem zaznamenal vynechání srdečního tepu. Měl bych na to brát nějaké léky? | Prameny zdraví

Párkrát se mi stalo, že jsem zaznamenal vynechání srdečního tepu. Měl bych na to brát nějaké léky?

Nepravidelným úderům srdce se říká arytmie. Dostavují-li se současně s takovými příznaky, jako jsou bolesti na prsou nebo omdlévání, mohou být nebezpečné. Mimořádné úhozy, jejichž původcem je větší část srdečního svalu, se nazývají ektopické komorové tepy.

Párkrát se mi stalo, že jsem zaznamenal vynechání srdečního tepu. Měl bych na to brát nějaké léky?

Rubrika: Srdce a cévy | Typ článku: Rady lékaře

Tyto arytmie jsou u většiny jinak zdravých lidí běžné a většinou nejsou nebezpečné. Léky proti arytmii bývají neúčinné. Ve skutečnosti mohou být tyto léky nebezpečnější než samotné nepravidelné údery srdce. Typ nepravidelnosti, který máte, a potřebu nebo rizika případné léčby léky musí určit lékař.

Arytmie mohou být výsledkem špatné dodávky krve do srdečního svalu a do dalších specializovaných tkání, které vedou elektrické impulzy srdečním svalem. Zlepšení oběhu může znamenat i zlepšení srdečního rytmu. Stimulující látky, jako je kofein nacházející se v kávě, čaji či čokoládě, běžně zvyšují dráždivost srdečních tkání. Stejným účinkem mohou působit i některé léky prodávané na předpis, jako jsou léky proti astmatu a proti srdeční slabosti, antidepresiva a povzbuzující prostředky.

Dr. John A. McDougall, odborník na prevenci a léčbu civilizačních chorob

Počet přečtení: 11 282 Datum: 14. 1. 2009