Kofein může být v pozadí záchvatů u epileptiků | Prameny zdraví

Kofein může být v pozadí záchvatů u epileptiků

Dr. Kaufman, profesor psychiatrie na Robert Wood Johnson Medical School v New Brunswicku, popsal případ devětačtyřicetiletého muže, který trpěl od svých třinácti let epileptickými záchvaty, které byly úspěšně udržovány pod kontrolou užíváním léků phenytoine a primodone.

Kofein může být v pozadí záchvatů u epileptiků

Rubrika: Káva a kofein | Typ článku: Studie

U muže se projevil prudký vzrůst četnosti záchvatů, i když nepřestal užívat léky, nezměnila se hladina stresu, které byl vystaven, ani jeho spánkové návyky (je známo, že poslední dva faktory činí kontrolování záchvatů obtížnějšími).

Vědci se zabývali i stravovacími návyky tohoto muže a zjistili, že začal v nedávné době konzumovat každý den dvě plechovky populárního ledového čaje („ice tea“) obsahujícího kofein. Poté, co muž přešel na nápoj neobsahující kofein, jeho záchvaty ustaly. Vědci již dříve popsali, že chemické látky zvané methylxanthiny, mezi které patří i kofein, dokáží vyvolat křeče u zvířat.

Počet přečtení: 4 749 Datum: 26. 2. 2006