Jídla s velkým obsahem škrobů mohou napomáhat přejídání | Prameny zdraví

Jídla s velkým obsahem škrobů mohou napomáhat přejídání

Jezení těstovin, bílého chleba, brambor a dalších rychle stravitelných rafinovaných uhlohydrátů může vést k přejídání - a to tím, že napomáhá hormonálnímu stavu, který přesvědčuje tělo, že je stále ještě hladové.

Jídla s velkým obsahem škrobů mohou napomáhat přejídání

Rubrika: Stravování | Typ článku: Studie

Dr. Ludwig z Tufts University v Bostonu s kolegy nabídl 12 obézním dospívajícím chlapcům konzumaci neomezeného množství pamlsků několik hodin poté, co snědli jídlo s nízkým, středním a vysokým obsahem škrobů.

Jídlo s nízkým obsahem škrobů sestávalo ze zeleninové omelety a ovoce, jídlo se středním obsahem škrobů z nerafinované ovesné kaše a jídlo s vysokým obsahem škrobů z rafinované instantní ovesné kaše. Všechna jídla měla stejné množství kalorií. Chlapci, kteří měli rafinovanou ovesnou kaši, snědli o 81% více pamlsků než chlapci, kteří jedli zeleninovou omeletu a ovoce. Výzkumníci rovněž zjistili, že krevní cukr u chlapců z první skupiny ostře stoupl a poté rychle klesl, což vyvolalo pocit hladu.

Pediatrics 1999;103:e26

Počet přečtení: 4 192 Datum: 1. 1. 1970